CW is not the best choice only but the philosophy of the life...

Stavebice QRP - část V.

9. listopadu 2006 v 1:34 | Petr, OK1RP |  Homebrewing
Celá stavebnice je konstruována tak, aby její oživení nevyžadovalo pokud možno žádné měřící přístroje ani nebylo nutné žádné nastavování. Při správném zapojení, zařízení pracuje na první zapnutí.
Rockmite od OK1RP
Miniaturní "experimentální" provedení Rockmite 40m OK1RP - wkd 30DXCC

Koncepce je poplatná své absolutní jednoduchosti a proto jako všechna tato zařízení má i toto zapojení své nectnosti.
Vstupní díl je řešen svým způsobem geniálně použitím krystalu, solidnější vstupní pásmová propust by (i za cenu větší složitosti) však postavila přijímač jistě do lepšího světla.
Výstup z procesoru PIC pro monitor je "čistě" obdélníkový, což je slyšet i ve sluchátkách. Koho by tedy tento stav nenechával klidným, může vřadit mezi výstup PIC a vazební kondenzátor RC člen, případně dva články za sebou dle obrázku.
Úprava signálu pro příposlech
Jak již bylo řečeno, stávají se právě tyto stavebnice cílem mnoha experimentů, vylepšování a zdokonalování.
Jedním z nejčastějších je úprava VXO, kde vložením sériové indukčnosti resp. kapacity lze rozlaďovat krystal až o +/- několik kHz. Vždy je však třeba mít na paměti, že rozladěním pouze injekce oscilátoru větším než 1-2kHz se dostáváme mimo propustné pásmo vstupního dílu tvořeného stejným krystalem.
Dalším oblíbeným a velmi účinným doplňkem je audio filtr za směšovačem viz obrázek.
Audio filter Rock mite
Audio filtr pro Rock Mite transceiver dle KD1JV
Zapojení na obrázku pochází z dílny známého KD1JV a je možné jej pořídit také ve formě stavebnice jejíž rozměry jsou přibližně poloviční k rozměrům DPS transceiveru Rock Mite.
Další z nekonečné řady modifikací a úprav je zapojení Rock Mite pro provoz RTTY. Pokud nevěříte, že je to možné, pak si prohlédněte následující obrázek.
RTTY interface Rock mite
RTTY interface k Rockmite pocházející od N4QA
Jde o jednoduchý interface, který je možné připojit ke COM portům Vašeho PC a zpracováním audio signálů z transceiveru Rock Mite pomocí zvukové karty a ovládacího programu pak navazovat spojení na RTTY.
Kdyby Vám tohle všechno bylo ještě stále málo, pak vězte, že Váš mini transceiver je možné SW "upgradovat" a s novým PIC procesorem resp. programem pro něj můžete získat jako mávnutím kouzelného proutku také paměťový klíč, maják, závodní klíč s automatickým počítadlem spojení apod.
O dalších stavebnicích si povíme zase příště.

73,
Petr, OK1RP

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 globulous globulous | Web | 20. června 2015 v 0:42 | Reagovat

půjčka online ždírec nad doubravou :D

2 durability durability | Web | 8. září 2016 v 4:26 | Reagovat

ceská spořitelna hotovostní půjčka :-)